פורום קידום אתרים 50 אחרונות מערכת למקדמי אתרים כלי קידום אתרים מילון קידום אתרים צרו קשר

רעשים בפרסום

תאריך פרסום: 13.12.2006
אינדקס מאמר

רעשים בפרסום

המונח "רעשים" בפרסום הוא שם כולל לכל מה שמפריע להעברת המסר באופן חלק מהמפרסם אל הצרכן. כמו בכל סוג של תקשורת, יש את הצד המשדר ואת הצד המקבל. לא תמיד המסר המתקבל הוא זה שאליו התכוון משדר המסר.

הרעשים יכולים לנבוע ממספר מקורות, חלקם ניתנים למניעה מראש, עם קצת תשומת לב, וחלקם הם כוח עליון, או ביש מזל.

רעש שיוצרים מתחרים

אם יצאתם במכירת סוף עונה במחירים מתחת לחגורה, ומתחרים שלכם יוצאים בו זמנית במבצעים טובים יותר - הם יוצרים רעש, המפריע לצרכן לקלוט את המסר שלכם. זוהי דוגמא לרעש צפוי מראש. אתם הרי יודעים כי בסוף העונה כולם יוצאים במבצעים. ולכן, למרות שקשה לנחש מה יעשו המתחרים, צריך לנסות להפתיע בכל פעם מחדש, ולא לדבוק בדפוסים של השנים שעברו, גם אם הם עבדו לכם בעבר.

לעיתים יוצרים מתחרים, ישירים ועקיפים, רעש שלא ניתן לחזות אותו מראש. למשל - כאשר בזק יצאו עם הקמפיין האחרון שלהם ל-WOW הוא כלל רצף של עשרות סצינות קטנות, העוברות במהירות לנגד עיני הצופה. לגמרי במקרה, יש להניח, יצאו בדיוק באותו זמן HOT בקמפיין השקה, שאמנם מסריו היו שונים לחלוטין מאלה של בזק, אך גם הוא כלל רצף של סצינות קטנות מהחיים. צרכן ממוצע, שצופה בפרסומות הטלויזיה בעין אחת בלבד, יתקשה להבחין בין שני הקמפיינים.


לדף הקודם לדף הבא לדיון על המאמר בפורומים שלח לחבר