פורום קידום אתרים 50 אחרונות מערכת למקדמי אתרים כלי קידום אתרים מילון קידום אתרים צרו קשר

תוכן "בן זונה" כבר אמרנו?

תאריך פרסום: 21.08.2007

תוכן "בן זונה" כבר אמרנו?

התוכן שאתם מעלים לאתר שלכם הוא סופר חשוב. יותר מזה הוא הכי חשוב.

כשאני אומר תוכן אני לא מתכוון רק לטקסט שנמצא בעמוד שלכם. אני מתכוון לכל האלמנטים באתר: לסרגלי הניווט, לתמונות, לצבעים ואפילו ללינקים. חשוב להבין שכל אלמנט אפשרי הנמצא על עמוד הנחיתה נחשב לתוכן בעיני הגולש אפילו אם הגולש עצמו אינו מודע לכך.

אף אחד לא יקנה ממוכר שעושה רושם רע (גם אם המוצר טוב)

אך גם השיטה ההפוכה לא עובדת.
אי אפשר וגם לא מומלץ לפברק תוכן טוב לגבי מוצר רע. כדאי מאוד שהמוצר יעמוד בהבטחות הנמצאות בתוכן האתר. אם המוצר טוב, רמת ההחזרות שלו תהיה נמוכה והלקוחות ישובו ויחזרו לאתר כי הם יבטחו בכם. (באותה נשימה, חשוב להזכיר להשתמש בדומיינים זכירים וקלים על מנת שיזכרו איך לחזור אליכם).

 

על מנת להביא למכירה הראשונה של המוצר שלכם, כמובן שאתם חייבים לשכנע את המבקרים באתר. אתם חייבים להבהיר ללקוח הפוטנציאלי שמדובר במוצר הטוב ביותר שהוא יכול להשיג, שאין טעם לנסות לחפש באתרים אחרים. זהו זה רבותיי, אני נותן לכם את העסקה הטובה ביותר - קנו עכשיו!

תחשבו על זה, בדרך כלל אנחנו יוצאים לקניון לעשות קניות כשאנחנו יודעים פחות או יותר מה אנחנו רוצים לקנות, אבל האם אנחנו פשוט מגיעים לחנות, מצביעים לעבר מוצר מסוים ושולפים את כרטיס האשראי שלנו? לא. קודם נחפש איש מכירות על מנת לקבל אינפורמציה לגבי המוצר, הרי כל אחד רוצה להיות משוכנע שמדובר במוצר הנכון לו.

ובכן, כאשר אנשים פונים לרשת לעשות קניות הם מחפשים בדיוק את אותו הדבר, קיים רק הבדל קטן, יש לך רק 5-8 שניות לעשות רושם על המבקרים באתר והמתחרים שלך הם במרחק קליק אחד או שניים.
אתה צריך לשכנע אותם אותם שהגיעו למקום הנכון, שהחיפוש שלהם מסתיים פה ועכשיו. לכן כל מה שנמצא בעמוד חייב לתמוך באמירה הזאת. אפילו סרגלי הניווט צריכים להיות כתובים בצורה שתבהיר שכל מה שאתה עוסק בו הוא המוצר או השירות אותו חיפש הגולש.

אז מה הנוסחה לכתיבת תוכן מדהים לאתר שלכם?

האמת שאין נוסחה אחת מדויקת, תוכן שמוכר הוא תוכן שלוקח הכל בחשבון: את המוצר, המחיר שלו, קהל היעד, המיקום של הקונים הפוטנציאליים, מצב הרוח שלהם, אופטימיזציה של מנועי החיפוש ועוד.

קיים גם משהו מעניין שנקרא תכנות נוירולינגוויסטי. המשמעות היא להיכנס לצורה שהמבקרים באתר שלכם חושבים ואיך הם מתקשרים לשונית ולא לשונית ולהבין איך זה משפיע על הצורה שהם מתקשרים ומתנהגים. כשאתם מתכוננים לכתוב תוכן ומצליחים להיכנס בדיוק לראש של הלקוח, כדאי להשתמש בשפה הנכונה על מנת להתחבר לקורא.

אפשר להכנס לראש של הלקוח כבר בשלב מחקר המילים. אתם יכולים להבין איך הלקוחות חושבים מתוך רשימת המילים שתמצאו. כמו כן, אני מציע לבדוק בפורומים וקהילות אחרות שקשורות לתחום אותו אתם משווקים כדי לראות באילו נושאים מתעסקים החברים, באילו מילים הם משתמשים ומה חשוב להם בנישה הזאת. מחיר הוא לא תמיד בראש סדר העדיפויות של הלקוח. אתם צריכים למכור לא רק את המוצר אלא גם את המוכר - מה היתרונות של המוכר הנ”ל, מה ההבטחות שלו, כמה טוב השירות שלו, כמה מהיר וזול המשלוח שלו וכו’.

התוצאה היא שאתם מצליחים לכתוב תוכן משכנע שמתחבר בדיוק לצרכים של המבקר באתר. והתוצאה הסופית היא כמובן עלייה במכירות.

אם אתם רוצים להיות משווקי אינטרנט מצליחים, לא מספיק להתמקד במוצר או בשירות שאתם מוכרים ובעיצוב האתר. תזכרו שהקונים באינטרנט הם בדיוק כמוכם – אנושיים, הם צריכים ”דחיפה קטנה“ כדי להשתכנע שבשביל המוצר שאתם מוכרים, שווה שישלפו את כרטיסי האשראי שלהם.

לדף הקודם לדף הבא לדיון על המאמר בפורומים שלח לחבר