פורום קידום אתרים 50 אחרונות מערכת למקדמי אתרים כלי קידום אתרים מילון קידום אתרים צרו קשר

S.M.O

תאריך פרסום: 16.02.2008
אינדקס מאמר

S.M.O

לכל חברה המחשיבה את עצמה יש אתר אינטרנט כיום. וכידוע, אתרי האינטרנט של רוב החברות הינם רב תכליתיים. 
בד בבד אתרי האינטרנט הללו משמשים כמדיה פרסומית, חלון הראווה, האמצעי לתקשורת עם הלקוחות ולעיתים גם המצע לביצוע רוב עסקי החברה. עם זאת, כאשר האתר ממוקם במקומות האחרונים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לתחום (לא בעמוד הראשון), משמעותו הופכת לזניחה.

עובדה זו הביאה למצב בו מתחילת התפתחות תחום האינטרנט והפיכתו למדיה רווחת, בעלי אתרים ופרסומאים תרים אחר דרכים להשאיר את אתריהם במקומות הראשונים בתוצאות של מנועי החיפוש בכלל ובעיקרן בגוגל. עם התרחבות השימושים ברשת האינטרנט לצרכי פנאי וחברה, האתרים העוסקים ברשתות חברתיות ובהספקת צרכי בידור צברו תאוצה וחדרו בעוצמה לכל מחשב, בכל סלון, בכל בית. כיום, לא קיים משתמש באינטרנט שאינו מכיר את: 
Facebook ,YouTube ,MySpace ודומיהם. 

באתרים מסוג זה קיימת תעבורה גדולה מאוד של צרכנים ולקוחות פוטנציאלים המפולחים ברוב המקרים לקבוצות ממוקדות וביניהם: תחומי עניין, קבוצות גיל, מגדר, קבוצה אתנית וכו'. אין הדבר נכון ככלל גורף, אך בהחלט ניתן לזהות כי מרביתם של אתרים אלו מושכים קבוצות בעלות מכנה משותף ליצור קשר דרך האתר וליצירתו מוקד ובמה למכנה משותף זה.

בעלי אתרים, פרסומאים והעוסקים בקידום אתרים זיהו את המגמה הזו ומתחילים להשתמש בה כדרך חדשה לקידום אתרים, שלא פחות יעילה מקודמתה. 
שיטת קידום האתרים (S.M.O (Social Media Optimization, אופטימיזציה של מדיות חברתיות, עוסקת בקידום אתרים בעזרת אתרים חברתיים.
הרעיון העומד מאחורי שיטה זו הוא פשוט ביותר. ככל שאתר אינטרנט יהיה נגיש יותר וככל שיהיו לאתר יותר קישוריות מאתרים שונים אחרים, קיים  סיכוי גדול יותר להצלחת האתר בכך שהכניסות אליו יהיו מרובות יותר. למזלנו, הדרכים להפוך אתר ליותר נגיש ומקושר הן רבות ועל כך נדון בהמשך.

 

 


לדף הקודם לדף הבא לדיון על המאמר בפורומים שלח לחבר